tiistai 24. maaliskuuta 2015

soittolistallani (haaste)


 SECRET CROWDS // angels and airwaves
Secret Crowds oli ensimmäinen biisi, jonka kyseiseltä bändiltä kuulin joskus aikoja sitten, ja rakastuin täysin - niin biisiin kuin bändiin (se on epäilemättä mun ykkösbändi ollut nyt jo vuosien ajan, ohitti niin Disturbedin kuin Salivankin, mihin en uskonut minkään bändin pystyvän O.o). Mä olen edelleen sitä mieltä, että jos mut lykättäisiin koko päivän mittaiselle lenkille, tai vaikka viikon, enkä saisi ottaa mukaani kuin yhden biisin, niin se olisi juuri tämä. Tässä kaikki täsmää. Sanat kolahti ensimmäisenä, ja kolahtavat vieläkin. Sävel on jotenkin niiiin ihana ja tuo ääni samaten. Plus, mä koen tän ihan täydellisenä rakkauslauluna ♡
 


RANNALLE // tct feat jontte valosaari 
Siis mä en itsekään ymmärrä miten tää tapahtui, mut ei se haittaa! Jos mä kysyisin kanssaeläjältäni biisiä, jota luukutan eniten, olisi vastaus epäilemättä tämä - oikeasti. Baarissa käydään toivomassa tämä ja siis jo kotona ennen baariin lähtöä tätä soitetaan repeatilla muutamaan otteeseen, ihan varmuuden vuoksi (jos DJ:ltä ei sitä sitten löydykään - mikä pettymys!). Mä vaan tulen tästä biisistä, tästä rytmistä, noista sanoista ja noiden ilmeistä ja äänistä (plus siitä, muistaakseni, Comeetan ihanasta naurahduksesta, tuitui) niin hyvälle tuulelle, enkä oikeasti ymmärrä miksi. Joku tässä vain on!
 

CHEERLEADER // omi
Öö, en oikein tiedä mitä tästä kipaleesta sanoisin: ihana rauhallinen ja letkeä biisi? Luulisin, että sen takia alunperin tähän tykästyin. Tää ei herätä mussa varsinaisesti mitään syvällisiä ajatuksia ja saa mua miettimään menneisyyttä/tulevaa, tää vaan pistää jammailemaan ja lauleskelemaan. Joskus sellanen kappale vaan tulee tarpeeseen!
 

SPESIAALI // nikke ankara
Romantikkona mua vaan vissiin vetää puoleensa kaikki laulut, mitkä voidaan tavalla tai toisella luokitella rakkauslauluiksi ja tää on kyllä niin ällösöpösti miehinen biisi, etten voi olla tykkäämättä. Lisäksi mä olen Lord Estin, Cheekin ja Elastisen myötä (siis jo vuosia sitten, ei ole mulle mikään viime vuoden villitys!!) koko ajan vaan enemmän ja enemmän tykästynyt suomalaiseen musiikkiin (no okei, pentuna mun lemppareita oli Ressu Redford, Kaija Koo ja Kikka, että ei tuo suomalainen musa mulle ihan uutta ole XD)




BETTER DAYS // saliva
Jokainen, joka tietää mun menneisyyden ja on kuunnellut tai lukenut tän biisin sanat, ymmärtää miksi tää on mun soittolistallani. Saliva nyt yleensäkin on vaan pysynyt yhtenä mun suosikkina jo vuosien ajan, tykkään hirmuisesti näiden musiikista - siis sanojen lisäksi ihan siitä melodiasta, niinku - mut juuri tässä biisissä parasta on nimenomaan ne sanat. Take a lesson in pain from the man who's seen both sides, I make the best of worst and it hurts but it gets me by. Just nyt, tällä hetkellä, tää biisi tuntuu todella omalta, koska mä olen päättänyt taas kerran etten anna menneen paskan vaikuttaa elämääni, ne jutut jääköön menneisyyteen. Tällä hetkellä mä yritän omaa asennettani muokkaamalla tehdä jokaisesta päivästä edellistä paremman - ja se toimii!
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti