maanantai 25. tammikuuta 2016

soittolistalla vol 3

Mä en tiedä olenko jotenkin poikkeava, mut kuten monessa muussakin asiassa, myös musiikin kuuntelijana oon suhteellisen uskollinen vanhoille biiseille, niille tutuille ja turvallisille ja hyviksi todetuille. Yhdistän tosi vahvasti tietyt biisit menneisiin tapahtumiin, muistan missä ja koska jotain on kuunneltu, kenen kanssa - ja parhaiten muistan millä fiiliksellä. Ja jos tapahtuu ihme ja tykästyn täysillä johonkin uuteen, sitä luukutetaan kuukausi (tai kuusi) putkeen... Mä vien sut rannalle, ja sieltä suoraan baanalle, sinne missä skumppa poppaa, pop-pop-pop-poppaa, mä vien sut rannalle, ja sieltä suoraan baanalle, sinne missä skumppa poppaa, pop-pop-pop-poppaa, mä vien--- ja vieläkään en ole kyllästynyt, ahahah :D Tälläkin kertaa kaikki nää biisit kuvastaa hyvin vahvasti sitä, mitä mun mielessä on nyt liikkunut - ja liikkuu edelleen, niin hyvässä kuin pahassa. Muistin taas pitkästä aikaa ystäväni nimeltään last.fm, nyt vielä kun muistain pitää sen synkronoituna...

***
ALL THAT REMAINS | what if i was nothing

Niin eka bändi kuin biisikin on mulle ihan uusi tuttavuus; törmäsin tähän youtubessa ikään kuin sattumalta selatessani vanhoja suosikkeja. Jotenkin se vaan kolahti ja kovaa, niin biisin melodia, laulajan ääni kuin sanatkin... sen takia mä sitä repeatilla olen kuunnellutkin, kröhöm. Just let it go, don't want to argue anymore, I can't be sure I know just what we're fighting for, I know you're scared and that you're thinking I may go, I'm not leaving, I'm not leaving.


PAPA ROACH | scars

Paristakin eri syystä oon ollut tosi nostalgisessa mielentilassa viimiset kaksi viikkoa, tiedä sitten onko se hyvä vai huono asia... No joka tapauksessa, samalla on tietysti noussut pintaan vanhat teiniangstifiilikset ja biisit, kuten vaikkapa tämä entinen suosikki...


EVE 6 | inside out

Mä en enää edes varsinaisesti muista miten tähän bändiin törmäsin, jotenkin sellainen kutina, että joko jonkun sarjan tai ohjelmasta tehdyn fan videon kautta, öö. Niin tai näin, mä rakastuin heti näihin sanoihin, musta oli aivan ihanaa opetella ne ulkoa ja laulaa sitten mukana ilman yhtäkään virhettä, scoooooooore! Muistan myös tykänneeni tosta videosta tosi paljon, sitä en kyllä tiedä johtuiko itse videosta vai laulajan lutuisuudesta...


KELLY CLARKSON | because of you 

En voi väittää koskaan varsinaisesti kuunnelleeni Clarksonia, mutta aikoinaan tämä biisi pysäytti. Se palauttaa mut edelleen sekunneissa niihin fiiliksiin, kun asuin vielä isän ja äitipuolen kotona. Jollain ehkä vähän kierollakin tavalla tää muistuttaa mua joka kerta siitä, että vaikka menneisyydessä olis sattunut ja tapahtunut mitä, vaikka mä olisin nähnyt ja kuullut mitä, niin se miten mä toimin omassa elämässäni - nyt, aikuisena - siihen mä voin vaikuttaa. Mä voin, jos en muuta, ainakin valita yrittämisen.


JANNA | sä et ole hullu 

Mä en tiedä miksi en ole hirveästi innostunut Jannasta - ääni on aika perus ja melodiakin aika perus, ehkä siksi. Mutta tässä biisissä sanat ehdottomasti korjaavat kaikki muut viat, tää kiteyttää niin täydellisesti... no, kaiken.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti