sunnuntai 21. helmikuuta 2016

cambridge - vko 6 | la-su + punnitus

LAUANTAI

VAPAAPÄIVÄ: (1) ½ pss + 100g mansikoita (2) ½ pss + porkkana (3) broileria ns lämpimällä vihannespedillä + raejuustoa (4) 1 pss + 100g mustikoita ja 50g puolukoita (5) viimeinen pirtelö klo 22.00

Torstaista asti mua on vaivannut pieni himotus. Siis tietteks sen tunteen, kun viikko on mennyt aikaisempiin verrattuna tosi hyvin mitä syömisiin tulee, repsahdukset ovat olleet ihan minimaalisia ja muutenkin on vaan entistä parempi fiilis koko touhun (ja itsensä) suhteen --- ja automaattisesti sitä tahtoisi palkita itsensä jollain hyvällä? Puhuttiin töissä asiasta Angen kanssa, siitä miten tässä nimenomaan on se ongelman juuri. Ennen on aina löytynyt joku syy syödä ja/tai herkutella. NO MORE. Joten, sanoin itselleni EI, enkä lähtenyt edes kauppaan mukaan tästä syystä. Jatkossa tahtoisin rajoittaa herkkupäivät yhteen, samoin ne "herkkuruuat" voisivat olla esim. sunnuntain juttu. Uskon, että meillä kanssaeläjän kanssa homma pysyisi tällä tavoin tasapainossa, koska kumpikaan meistä ei edelleenkään tahdo lähteä totaalikieltäytymään mistään. Ruuan kanssa oon yrittänyt olla tarkkana, mut välttänyt liiallista nipottamista - ihan oman mielenterveyteni ja jaksamiseni takia. Ylipäätään mitä mun syömisiäni katsoo, niin mun mielestä tässäkin asiassa on kyllä edistytty!?

Kaiken huipuksi Henkka hankki itselleen tuuraajan hetkeksi ja vei ystävänsä kanssa koira(t) riehumaan, joten mä sain rauhassa tehdä kolme POP pilates treeniä (Total Body Pilates Workout with Ana Caban & Blogilates, Fat Burning Cardio Warmup | POP Cardio & POP Pilates: Beginner Inner Thighs | Invade London) ilman häiriöitä ja mä olen tästä erityisen kiitollinen ^^; Oon muuten todennut, etten yhtään fanita noita cardio-juttuja - ne on just niitä, joiden liikkeitä en. vaan. hahmota. Aion kyllä jatkossakin niitä kokeilla, mut jos tuntuu siltä, ettei ei yhtään nappaa, niin korvaan sitten vaan sen treenin jollain muulla videolla (ihan tarpeeks cardiolta noi muutkin videot vielä tuntuu, kun kunto on mitä on, hahah) :) Nyt kun oon tavallaan vihdoinkin löytänyt sen tietynlaisen liikkumisen ilon, niin en todellakaan tahdo sitä heti kadottaa tekemällä jotain, mistä en yhtään nauti.

SUNNUNTAI

VAPAAPÄIVÄ: (1) ½ pss (2) ½ pss (3) broileria ns lämpimällä vihannespedillä, raejuustoa + porkkanaraastetta  (4) ½ pss + 120g puolukoita (5) ½ pss + 68g tyrnimarjoja (6) viimeinen pirtelö klo 22.00

POP pilates treeninä tänään POP Pilates for Beginners - Total Body Workout, mikä onkin ollut tähän astisista se mun suosikkini (tein siitä osan itse asiassa eilenkin) ja Beginners Abs & Butt Workout. Jälkimmäisessä meinasi mun vatsalihakset kuolla, voin kertoa! Ehkä se välipäivä voisi sittenkin huomenna tehdä poikaa, alunperin kun suunnittelin sitä vasta tiistaille. Toi tyrnikeylimepiepirtelö oli muuten ihan uusi kokeilu, ja tykkäsin siitäkin! En tiedä olisinko päässyt näin pitkälle ilman tota keylimepietä, suoraan sanottuna O.o

Sunnuntaina oli taas se hirween kamawan pewottawa punnitus, mutta ihme kyllä, natsipuntari kohteli mua tälläkin erää suht lempeästi, huhhuh. Kahdessa viikossa on pudonnut painoa about -2,4kg eli päästiin jo 70:n alle, mikä olikin se mun tämän päivän tavoite, jes! Kieltämättä meinaa pikkasen ottaa pattiin, ettei niitä kiloja lähde aina kerralla se 3 tai enemmän (pysyisi motivaatiokin hippasen helpommin korkealla), mutta oon nyt realistina yrittänyt takoa päähäni faktoja - tässä on kuitenkin edelleen kyse elämäntaparempasta ja siinä suhteessa se puntarin lukema on toisarvoinen. Mä koen oppineeni tällä kertaa enemmän - sisäistäneeni asioita jotenkin paremmin; edellisellä Cambridge-kerralla taisin antaa puntarille liikaa valtaa ja kunniaa. Mitä tähän prosessiin tulee, asenteella todellakin on väliä.

Ja sitä paitsi, Elastista lainatakseni, jos tää ois helppoo niin kaikki tekis niin... sen kun vaan aina muistaisi! Tämän hetkiseen tavoitteeseen on kuitenkin enää 5 kiloa, joten kyllä mä aika ylpeä itsestäni saan jo olla. Oli myöskin yllättävän kiva kuulla Angen suusta, että sen mun edistymisen näkee, koska itsehän sitä on tosi vaikea havaita, vaikka kuinka yrität sinne peiliin tuijotella. Se oikeastaan toimi aikamoisena palkkiona, eikä mua himota mikään herkkukaan enää - toi riitti eli thanks, dude ♥ 

PS. Siirryn maanantaina tasolle 3, joten siitäpä sitten juttua ensi viikolla. Jänskättää jo iiiiihan kamalasti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti